Ekspozytory zobowiązują?

poniedziałek, Wrzesień 12th, 2011

Wiele małych sklepów otrzymuje od producenta danych wyrobów ofertę wystawienia reklamowych regałów i standów na terenie sklepu. Pojawia się więc pytanie czy owe ekspozytory zobowiązują do sprzedawania tylko danej marki. Bo jeśli na przykład producent wody mineralnej wstawi nam do sklepu cztery ekspozytory na wodę, czy to oznacza, że należy sprzedawać wodę tylko tej marki? Otóż zależy to od tego, jaką umowę partnerską podpiszemy. Niektóre firmy zastrzegają sobie wyłączność, inne określają procentowo ile ich asortymentu musi się znajdować na owych regałach, a jeszcze inne pozostawiają to bez żadnych obostrzeń Przeważnie jednak ekspozytory tworzone są tak, by to właśnie opakowania do żywności danego producenta się tam mieściły. Wystarczy, ze woda ma inne zakończenie butelki, a już na ekspedytor jej nie wsuniemy. Tak czy inaczej, podstawą podpisania dobrej i korzystnej dla nas umowy, jest jej przeczytanie  i zapoznanie się z wszystkimi punktami, dzięki temu będziemy wiedzieli czy ekspozytory zobowiązują.

Comments are closed.